מנהל תקשורת שיווקית  - הזרוע המבצעת של אסטרטגיית השיווק

זה היה אי שם באמצע שנות ה- 90, עת עבדתי בחברה ביטחונית גדולה כיד ימינו של יו"ר החברה. אינני זוכרת בדיוק איך זה התחיל, אבל איכשהו מצאתי את עצמי מטפלת גם בנושא הפרסום במגזינים, הפצת הודעות לעיתונות, הפקת קטלוגים, ושלל משימות הנוגעות להעברת המסרים השיווקיים של החברה. מהר מאוד כבר נשאתי עמי כרטיס ביקור שעליו התנוסס שמי: Galit Betzalel – Advertising Manager. אז עוד לא ידעתי שלעבודה שאני עושה יש שם אחר לגמרי, עד שפגשתי חברת ילדות הייטקיסטית ששמעה מה אני עושה, ואמרה מיד: "את לא מנהלת פרסום, את מנהלת מרקום". זו הייתה הפעם הראשונה ששמעתי את המושג הזה – מרקום – Marketing Communication - תקשורת שיווקית. לא זכרתי שפגשתי אי פעם את המונח הזה בספרי השיווק שנדרשתי לקרוא במסגרת לימודיי באוניברסיטה הפתוחה. הסיבה לכך הייתה שאז, באותם הימים, היה מדובר בתפקיד חדש, שנולד בחברות ההייטק.

עם הזמן נוספו לתפקידי עוד ועוד משימות, כמו הכנת מצגות, הפקת סרט תדמית וטיפול בתערוכות בהן השתתפה החברה בארץ ובחו"ל. עם ריבוי המשימות השתנה גם הטייטל על כרטיס הביקור שלי ל: Marketing Communication Manager. בשלב זה כבר הייתי מאוהבת במקצוע (כן, כן, זה מקצוע לכל דבר), וכשעזבתי את החברה בשנת 2008, היה לי ברור שאמשיך לעסוק בו גם כעצמאית.

אז מה זה בעצם תקשורת שיווקית?

יש שיגידו שמדובר בכל מה שקשור לשיווק דיגיטלי – בנייה וניהול של אתר אינטרנט, ניהול רשתות חברתיות, הפצת ניוזלטר וכו', אבל זה כמובן לא מדויק. תקשורת שיווקית משלבת את כלל הכלים שבאמצעותם ניתן לקדם מסרים שיווקיים, בהתאם לחזון וערכי העסק, קהל היעד, סוג המוצר או השירות. זה יכול להיות באופן דיגיטלי או במדיה מודפסת, באמצעות עלונים/מודעות פרסום/כתבות תדמית בעיתונים וכו' (תאמינו או לא – זה עדיין קיים). מי שאמון על כל אלה הוא מנהל התקשורת השיווקית, או כפי שנהוג לקרוא לו בקיצור - מנהל המרקום, שיעבוד בדרך כלל בצמוד למנהל השיווק או מנהל הפיתוח העסקי. בעצם, מדובר בזרוע המיישמת את אסטרטגיית השיווק של העסק, זאת שהופכת את התיאוריה למציאות, והיא תופסת כיום מקום מאוד מרכזי במערך השיווק של ארגונים.

בעסק קטן, מנהל המרקום יבצע בד"כ את רוב המטלות בעצמו, כאשר בחברה גדולה הוא יהיה אחראי על צוות עובדים המתמחים בתחומים שונים (איש דיגיטל, מעצב גרפי....) ו/או ישתמש בספקים חיצוניים לצרכים השונים – בוני אתרים, צלמים, בתי דפוס...

בשנים האחרונות יותר ויותר ארגונים מעדיפים להשתמש בשירותיו של מנהל תקשורת שיווקית חיצוני (מיקור חוץ). על היתרונות שבכך תוכלו לקרוא ממש כאן, במאמר הזה.

זקוקים להצעת מחיר לשירותי תקשורת שיווקית? השאירו פרטיכם וניצור קשר בהקדם


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.