מגזין עובדים – עד כמה הוא מהווה מרכיב חיוני בתקשורת הפנים ארגונית

אם תשאלו מנכ"לי חברות מהו סוד ההצלחה של החברה אותה הם מנהלים, רבים מהם ודאי יאמרו לכם שהסוד טמון בהון האנושי שלה - העובדים. חשוב לזכור שלמרות הקידמה הטכנולוגית והמעבר המתמשך לתהליכי ייצור ממוחשבים או רובוטיים, ההון האנושי הוא עדיין הנכס החשוב ביותר של כל עסק וכל חברה, וראוי להשקיע בו ולשים אותו במרכז סדר העדיפויות. אחת הדרכים לעשות זאת, היא באמצעות הפקת מגזין חברה או עיתון עובדים פנים ארגוני. מדובר באחד הכלים החשובים ביותר במערך התקשורת הפנים ארגונית של חברות, ותפקידו לייצר הזדהות של עובדי החברה עם ערכיה, להעניק להם תחושת שייכות, לחזק את הקשר בין המעסיק לעובדים, ויתרה מכך, לתת לעובד את התחושה שהוא חשוב לחברה.

אז כמה פעמים בשנה כדאי להפיק מגזין חברה/עיתון עובדים?

תדירות הפקת מגזין פנים ארגוני נתונה לשיקול מנהלי החברה/מנהל משאבי האנוש והיא כמובן תלוית תקציב. זה יכול להיות שנתי, דו שנתי, עונתי או רבעוני, או להסתכם בניוזלטר חודשי או שבועי שיישלח לעובדים במייל ע"י מנהל/ת משאבי האנוש.

ומה צריך לכלול מגזין עובדים?

בבואכם להפיק מגזין פנים ארגוני עליכם לזכור שעובדי החברה הם בסופו של יום גם אנשים מן השורה שמתעניינים בשלל תחומים, ולכן על תוכן המגזין להתייחס לנושאים הקשורים לחברה, אך גם לתכנים אחרים שעלולים ליצור עניין אצל העובדים.

דוגמאות לתכנים הקשורים לחברה:

  • דבר המנכ"ל, דבר היו"ר, דבר מנהל/ת משאבי אנוש, מנהל/ת שיווק וכו'
  • חדשות מהחברה – עסקאות משמעותיות שבוצעו, תקציר תוצאות פיננסיות, שינויים בחקיקה שהשפיעו על החברה, מוצרים או שירותים חדשים, חילופי תפקידים, עובדים חדשים ולעומתם כאלה שפרשו לגמלאות, עובדים מצטיינים, סיכום אירועי חברה שהתקיימו ועוד.
  • כתבות מגזין המשלבות ראיונות עומק עם אנשי ההנהלה הבכירה, מנהלי אגפים/תחומים וכו'.
  • טור אישי שבו בכל פעם עובד אחר יספר על חוויה מיוחדת שחווה בעבודתו, פרויקט מורכב שביצע וכו'.
  • כתבות "הכר את...." שבהן מראיינים את עובדי החברה ע"פ שאלון קבוע.
  • תמונות מאירועי חברה או ימי גיבוש שהתקיימו, תינוקות חדשים שנולדו לעובדי החברה או אנשים שנישאו.
  • מדור רכילות – "איך הפתיעו את דינה מהנהח"ש ליום הולדתה" או "ראו איך נראה עוזי ממח' הבטחת איכות, אחרי שהשיל 30 ק"ג ממשקלו".....
  • חידונים ותשבצים שהגדרותיהם קשורות להווי החברה, שמות העובדים וכדומה (אפשר אפילו להציע פרס סמלי צנוע).
  • לוח מודעות שיכלול הודעות חשובות לעובדים.

דוגמאות לתכנים כלליים שתמיד יוצרים עניין:

  • מסלולי טיול או המלצות על מקומות שכדאי לבקר בהם בארץ ובעולם (אפשר לתת לעובדים להמליץ על מסלולים ולצרף תמונות שלהם מטיולים).
  • מתכונים (גם כאן ניתן לבקש מתכונים מהעובדים).
  • טיפים לחיים בריאים, תרגילי כושר....
  • המלצות של עובדים על ספרים, הצגות, סרטים, מסעדות.....

זהו רק קומץ רעיונות על קצה המזלג. ניתן לייצר מגוון רעיונות נוספים לפי תחום העיסוק של החברה וערכיה.

כפי שכבר הספקתם להבין, פרויקט הפקת מגזין עובדים פנים ארגוני כרוך בהשקעת זמן לא מבוטלת ודורש שיתוף פעולה מלא של ההנהלה והעובדים גם יחד, על מנת לתת במה לשני הצדדים. זו משימה לא פשוטה, שכן העובדים, כמו גם המנהלים, הם אנשים שעסוקים מאוד בעבודתם. ככל שמדובר במגזין או עיתון עובדים בהיקף נרחב יותר, כך תידרש השקעת זמן רב יותר בתהליך ההפקה ומעורבות של עובדים רבים יותר.

אפשר כמובן להפיק באופן עצמאי ניוזלטר קצר ופשוט ולהפיצו במייל, אבל אם אתם מכוונים קצת יותר גבוה וחשוב לכם באמת להשקיע בעובדי החברה, כדאי לפנות לחברות המתמחות בהפקת מגזינים פנים ארגוניים. אלה תספקנה לכם פתרון מקיף שיותאם לתקציב העומד לרשותכם - מהשלב הרעיוני ועד לביצוע בפועל, כולל הדפסה במידת הצורך. זה כולל את רתימת העובדים לפעולה, איסוף החומרים, ביצוע ראיונות וכתיבת הכתבות בשפה רהוטה התואמת את ערכי הארגון, עיצוב גרפי נכון שיתכתב עם מיתוג החברה וחיבור התכנים הטקסטואליים והגרפיים ליצירת מגזין שלם, שיופץ במייל כקובץ דיגיטלי צבעוני ועשיר, או כמגזין מודפס.

לקבלת הצעת מחיר להפקת מגזין עובדים פנים ארגוני, לחצו כאן!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.