עשה ואל תעשה בכתיבת מאמרים מקצועיים

אין זה סוד שתוכן הוא כלי שיווקי מנצח שיכול לבדל אתכם משאר המתחרים ולהקפיץ את העסק שלכם קדימה, אך כאן המקום לסייג ולהבהיר כי מדובר בכלי שיכול לעשות פלאים למיתוגו של העסק שלכם, רק אם תעשו בו שימוש נכון. ולמה אני מתכוונת? אסביר מיד.

לאחרונה פנתה אלי יועצת תזונה מוכשרת ומנוסה מאזור המרכז, בבקשה שאעזור לה לכתוב מאמר מקצועי שכותרתו:  מהם היתרונות של שימוש בדיאטנית לצורך ירידה במשקל?  

לפני שנעניתי לבקשתה שאלתי אותה מהי מטרת המאמר? מה היא רוצה להשיג בכתיבתו?

"לקוחות כמובן", ענתה התזונאית.

אבל האם מי שמעוניין לרדת במשקל אינו יודע ששימוש בדיאטנית יכול לסייע לו בתהליך? ברור שהוא יודע זאת. אם כך, מדוע שיבחר דווקא בך, ולא בכל דיאטנית אחרת?

הנה כלל שחשוב לזכור: אנשים לא אוהבים שמוכרים להם. אין צורך להסביר להם מדוע כדאי להשתמש בשירותיו של מעצב פנים, תזונאי, שיפוצניק, עורך דין וכו'. הרי ברור לכל שדיאטה עם ליווי מקצועי תהיה מוצלחת יותר מאשר בלעדיו, וברור ששיפוצניק יעשה עבודה מקצועית יותר בצביעת הקיר, מאשר דייר הבית חסר הניסיון.

אם כן, מאמר כמו שרצתה אותה תזונאית לכתוב, לא ממש ישרת אותה בשכנוע הלקוחות הפוטנציאליים. נכון שמדובר בנושא לגיטימי וחשוב, אבל הוא לא נותן שום ערך אמיתי לקורא, מלבד ניסיון ישיר למכור לו שירות. וזהו ההבדל הגדול בין כתבה שיווקית למאמר מומחה מקצועי.

אז מה כן נכון לעשות? לכתוב מאמר מקצועי שייצור עניין וייתן ערך אמיתי לקורא, באופן שלא ינסה למכור לו מוצר או שירות כלשהו בצורה ישירה, אלא ימתג אותנו כמומחים בתחומנו, ויגרום לו לרצות להשתמש בשירותינו.

הנה כמה דוגמאות למאמרים טובים ופחות טובים:

שיפוצניק:
לא מומלץ: "תפקידו של השיפוצניק בהכנת הבית לחורף".

אז מה כן? "כיצד תוודא שביתך מוכן לחורף?"

מעצב פנים:
לא מומלץ: "מדוע כדאי לשכור מעצב פנים לפני שנכנסים לבית חדש?"

ומה כן? "חמישה טריקים עיצוביים פשוטים שיגרמו לביתך להיראות מרווח יותר".

יועץ קריירה:
לא מומלץ: "כיצד ייעוץ קריירה יסייע לך במציאת עבודה".

כן, כן, כן: "עשרה טיפים לכתיבה של קורות חיים אפקטיביים".

זקוקים לעזרה בבחירת נושאים למאמרים? לחצו כאן למאמר בנושא


עדיין מתקשים למצוא רעיונות לכתיבה? יש לכם רעיונות, אך אתם זקוקים לעזרה בכתיבה? עסוקים מדי בעבודתכם מכדי להתפנות לכתיבה? אנחנו כאן כדי לעזור. אנחנו נראיין, נבצע תחקירים ונסייע לכם בכתיבת המאמרים. מלאו פרטים ב"צור קשר" ונחזור אליכם בהקדם.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.