היום יותר מתמיד – מדוע כדאי להשתמש במנהל תקשורת שיווקית במיקור חוץ?

אם יש דבר טוב אחד שמשבר הקורונה לימד את המעסיקים, זה כיצד להתייעל. פתאום, כשכורח המציאות אילץ חברות לסגור את דלתותיהן ולעבור לעבודה מהבית, מנהלים רבים גילו שיש לא מעט תפקידים שניתן לבצעם באופן מושלם גם מרחוק. אם כך, נשאלת השאלה – מדוע עלי להעסיק עובד במשרה מלאה, בשעה שרוב מטלותיו כלל אינן מצריכות נוכחות פיזית במשרד....או לפחות לא נוכחות מלאה על בסיס יומיומי.

ניהול תקשורת שיווקית (מרקום) נכנס לחלוטין לקטגוריה הזו של תפקידים שניתן לבצע בשלט רחוק, ודאי בעידן שבו הזום הפך לחדר הישיבות החדש, והמייל והוואטסאפ הפכו להיות דרכי ההתקשרות העיקריות. יש לציין שהמגמה של מעבר לשימוש באנשי שיווק במיקור חוץ (outsourcing) היא לחלוטין לא משהו שהקורונה המציאה. מדובר במגמה שהולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות, והיא כנראה תמשיך להתחזק.

זקוקים לסיבות נוספות מדוע כדאי לבחור במנהל מרקום במיקור חוץקבלו: 

  1. בראש ובראשונה: קיצוץ הוצאות המעביד
    בעוד שהעסקת עובד מן המניין כרוכה בשלל הוצאות מעביד על תנאים סוציאליים למיניהם - ימי מחלה, דמי הבראה, חופשה, רכב/סלולרי, פנסיה, קרן השתלמות (רגע - ומה עם איזה יום כיף לעובדים), שימוש במנהל מרקום במיקור חוץ מייתר את ההוצאות הללו. קובעים את סכום התשלום ויוצאים לדרך.
     
  2. גמישות בתנאי ההתקשרות
    אם העסק שלכם נקלע לקשיים, יהיה הרבה יותר בעייתי לפגוע בתנאי העסקה של עובד שכיר, מאשר לצמצם את שעות העבודה של מנהל מרקום במיקור חוץ. ומה קורה כשהמעסיק אינו זקוק מלכתחילה לאיש מרקום על בסיס יומיומי, אלא נזקק לו לפרויקטים מסוימים או למספר שעות מצומצם בחודש? גם כאן, העסקת איש מרקום ב-outsourcing תאפשר גמישות יתר. אפשר לשלם לפי כמות שעות העבודה המתבצעות בפועל, פר פרויקט (הקמת אתר, ארגון תערוכה...) או לפי התוצרים המבוקשים (מצגת, ברושור, ניהול עמוד פייסבוק...). הגמישות באה לידי ביטוי גם ביכולת לבחון את כישורי מנהל המרקום. בשעה שאין דרך להתנסות בכישוריו של עובד שכיר מבלי להעסיקו, ניתן להטיל על מנהל מרקום חיצוני מטלות כלשהן לביצוע, לצורך בחינת היכולות. לא ראיתם תוצאות – תמיד תוכלו להיפרד כידידים. מובטח לכם כי גם הפרידה תהיה פשוטה יותר מאשר בהליך פיטורים.

    כמעסיק, ודאי תאמר כעת: "אבל עובד שכיר מחויב יותר לחברה" - האומנם? הרשו לנו לנפץ גם את המיתוס הזה.

  3.  מומחיות ויצירתיות 
    לעובדים שכירים יש לעיתים נטייה להתקבע, או במילים אחרות "להירדם על זרי הדפנה" (כמובן שזה לא תקף לכולם). הנה הם מצאו את משרת חלומותיהם, השכר "דופק" כמו שעון מדי חודש, בטחון כלכלי יש, רכב צמוד גם, חופשות, ימי כיף, שי לחג, הכל מסודר ונוח...אולי טיפה נוח מדי. לפעמים זה בא על חשבון היצירתיות. לעומת זאת, למנהל מרקום במיקור חוץ יש סיבה להתאמץ קצת יותר כדי להראות תוצאות ולשמר את מערכת היחסים עם הלקוח, מהסיבה הפשוטה שיש לו יותר מה להפסיד (בעיקר כל עוד אין פה פיצויים או דמי אבטלה לעצמאים).

    יתרה מכך, מחויבותו של העובד השכיר לחברה עלולה דווקא להיות לרועץ, כי היא גורמת לו לעיתים להביט על מלאכת השיווק דרך העיניים הצרות של הארגון, באופן לא מודע כמובן. קורה שהעובד מפתח "מחויבות יתר" למוצר שהחברה מוכרת, עד כדי כך שהוא עלול לפספס את הצרכים המשתנים של הלקוחות או את מגמות השוק המשתנות. מנהל מרקום חיצוני עשוי להיות אובייקטיבי ומשוחרר יותר בראייתו הכוללת.  

    זאת ועוד, במקרים רבים, למנהל מרקום חיצוני יש לקוחות נוספים, כך שאתם כמעסיקים עשויים להרוויח עצות טובות ושיטות פעולה מוצלחות שהוא מיישם אצל לקוחותיו האחרים. והבונוס: מנהלי תקשורת שיווקית עצמאיים עובדים עם מגוון קבלני משנה – מעצבים גרפיים, צלמים, בתי דפוס....כך שעל הדרך תזכו בעין נוספת וברעיונות יצירתיים נוספים.

לסיכום: להעסקת מנהל תקשורת שיווקית במיקור חוץ יש הרבה מאוד יתרונות. יותר ויותר מעסיקים כבר הבינו זאת בשנים האחרונות. אל תישארו מאחור. 

 לקבלת הצעה לניהול תקשורת שיווקית, לחצו כאן



 



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.