מה גוגל באמת אוהב?

בעולם שבו כולנו מוקפים בכל רגע נתון בים של פרסומות - בטלוויזיה, ברדיו, ברשתות החברתיות ואפילו בכבישים, נדרשים בעלי העסקים למצוא דרכים מוצלחות יותר לייצר עניין אצל הלקוח הפוטנציאלי. איך נעשה זאת? בכך שנספק לו תוכן איכותי ואמיתי שיש בו ערך. ואני לא מדברת על מבצע כזה או אחר. התוכן יכול להיות מאמר מקצועי, סרטון הדרכה....כל דבר שיעניק ללקוח הפוטנציאלי שלכם ידע חדש שיסייע לו באופן כלשהו.

מאמרים מקצועיים הם לא רק כלי שיווקי מצוין, אלא גם דרך נהדרת לתת ללקוחותינו, הקיימים והפוטנציאליים, ערך מוסף. אתרי אינטרנט שיספקו לגולשים תוכן איכותי, יזכו למקום טוב יותר בתוצאות החיפוש בגוגל. לא בכדי הפכו המאמרים המקצועיים בשנים האחרונות לכלי משמעותי בתחום קידום האתרים. אבל זכרו – התוכן שאתם כותבים צריך לעניין בראש ובראשונה את קהל היעד שלכם, ואין לזלזל בו. ככל שתתנו למבקרים באתר שלכם תוכן אמיתי ואיכותי, כך הם ישהו זמן רב יותר באתר, ישתפו ואף יחזרו שוב ושוב, וכך גם הסיכוי שירכשו מכם או ישתמשו בשירותיכם יגדל.  

כל בעל עסק הוא מומחה בתחומו. אל תחששו לשתף את הידע והמומחיות שלכם עם הקהל הרחב. כמובן שאין צורך לחשוף את כל הסודות המקצועיים שלכם, אבל יש הרבה מאוד ידע שאתם יכולים לחלוק ולשתף בקלות, מבלי לפגוע בפרנסתכם. זה גם יעניק ערך מוסף ללקוחות, גם ימצב אתכם כמומחים בתחומכם וימשוך לקוחות נוספים, וכאמור, גם ישפר את מיקומכם במנועי החיפוש.

אוקיי, אני רוצה לכתוב מאמר. איך מתחילים ועל מה כותבים? 

החלטתם ללכת על זה? קדימה. כמה מילים צריך לכלול המאמר שלכם? לפחות 300, אבל אפשר גם יותר. אל תחששו להאריך אם יש לכם מה לומר, כל עוד מקפידים על ריווח נכון של הטקסט והפוגות נשימה ויזואליות עם איזה אימאג' חביב שרלוונטי לטקסט. ככל שהמאמר יהיה ארוך יותר ויהיה בו יותר מלל, כך יגבר הסיכוי שהוא יקלע למספר גדול יותר של שאילתות חיפוש שרלוונטיות לכם (אני למשל לא התכוונתי שהמאמר הזה יעבור את מכסת 300 המילים, אבל איכשהו יצא שהוא הכפיל את עצמו).

מתקשים לחשוב על נושאים למאמרים? פנו לכם זמן ביומן לישיבה עם עצמכם, קחו דף ועט, שבו במקום שמעורר בכם השראה ועשו רשימה של לפחות 5 נושאים למאמרים מקצועיים שאתם יכולים לייצר.

הנה כמה שאלות שאתם יכולים לשאול את עצמכם ותעזורנה לכם לגבש רעיונות למאמרים:

  • מה אני מוכר?
  • מיהו קהל היעד שלי?
  • על איזה צורך של קהל היעד המוצר או השירות שלי עונים?
  • מהן השאלות שהלקוחות שלי שואלים אותי או במה הם נוהגים להתייעץ אתי (שימו לב – כמעט מכל שאלה של לקוח אפשר לייצר תשובה של מאמר שלם).
  • על אילו שאלות נוספות בתחום עיסוקי אני יכול לענות? אפשר להיעזר בשאלות הנשאלות בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק למשל (גם כאן, לכל שאלה כזו ניתן לייצר תשובה של מאמר שלם).

לדוגמה: אם אני מעצב שיער לגברים ונשים, אני מוכר תספורות, צביעת שיער, פן, החלקות וכו'.

קהל היעד שלי הוא נשים וגברים בכל הגילאים.

הצורך שהמוצרים והשירות שלי עונים עליו הוא הרצון להיראות יפה, נקי, אסתטי, צעיר....

אם כך, הנה חמישה מאמרים מקצועיים שאני יכול לייצר ויעניינו את קהל היעד שלי:

  • 5 טיפים לשמירה על מראה שיער בריא בקיץ
  • הטרנדים המובילים בצבעי השיער
  • כל השיטות להחלקת שיער – יתרונות וחסרונות
  • טיפים לטיפוח של שיער מסולסל
  • כיצד מתמודדים עם תופעה של קשקשים?

וזה רק בשליפה מהירה.....יש עוד אינספור רעיונות........

גם אם זה נראה לכם קשה, זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים, וכאמור, זה חשוב ביותר אם אתם באמת רוצים לקדם את האתר שלכם בגוגל.

הנה כמה רעיונות על קצה המזלג לכתיבת מאמרים לפי תחום העיסוק:
אם אתם מתווכי נדל"ן, כתבו מאמר בנושא: כיצד להכין את הבית למכירה?;
מעצבי פנים – כללי אצבע לעיצוב נכון של מטבח;
עוסקים בהשמת עובדים? כתבו על רעיונות לעיסוקים שיכולים להתאים לקריירה שנייה;
מעצבי תכשיטים – טיפים לתחזוקה נכונה של תכשיטי זהב וכסף.

וכמה עצות לסיום:

  • אל תציפו את המאמרים שלכם במילות החיפוש שאתם חושבים שיעלו את הדירוג שלכם בגוגל. גוגל לא טיפש. הוא יודע לזהות מניפולציות בטקסט. אז האם לשלב במאמרים את מילות החיפוש? בהחלט, אבל לא להתפרע!
  • השתדלו להיות כמה שיותר מקוריים ואל תעתיקו תכנים קיימים. זה לא מכובד וזה עלול לסבך אתכם בתביעות בגין הפרת זכויות יוצרים. 
  • העליתם מאמר חדש לאתר? מצוין - רק אל תשכחו לשתף ברשתות החברתיות, כדי שכמה שיותר אנשים ייהנו ממנו.....

צאו לדרך, מאחלים לכם כתיבה מהנה ואפקטיבית.

מתקשים למצוא רעיונות לכתיבה? יש לכם רעיונות, אך אתם זקוקים לעזרה בכתיבה? עסוקים מדי בעבודתכם מכדי להתפנות לכתיבה? אנחנו כאן כדי לעזור. אנחנו נראיין, נבצע תחקירים ונכתוב את המאמרים עבורכם. צרו קשר כאן ונתחיל לעבוד

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.