עזבו את האלגוריתם בשקט....כך תישארו מעניינים ורלוונטיים בפייסבוק

כתבה: גלית בצלאל

אין כמעט יום שאנחנו לא רואים בפיד שלנו בפייסבוק לפחות עשרה פוסטים שטוענים שאם נעתיק...נדביק...נשייף...נרתך וכו' וכו'....נעקוף את האלגוריתם. נראה שיותר קל לפצח את סודות הגרעין האיראני מאשר את האלגוריתם של פייסבוק, שמשתנה בקצב שאתם קונים עגבניות.

אבל עזבו רגע את האלגוריתם. יש לכם עסק ואתם רוצים לקדם אותו בצורה אורגנית בפייסבוק? אתם פשוט צריכים להיות מעניינים. וכן, בעמוד עסקי זה קצת יותר מסובך מפרופיל אישי, וזה רק הופך להיות יותר ויותר מאתגר עם הזמן.

ובכל זאת, הנה חמישה טיפים שיסייעו לכם לייצר עניין בעמוד העסקי: 

  1. כמה פוסטים כדאי להעלות בשבוע?
    שאלת השאלות – והתשובה: זה לגמרי תלוי בכם ובסוג העסק. זה יכול להיות 2-3 בשבוע או שניים ביום (רק לא יותר כי לא באנו לחפור). חשוב מאוד לשמור על עקביות. לא להעלות שני פוסטים ביום ואז להיעלם לשבועיים. ככל שתיעדרו מהמסך, כך יהיה קשה יותר לזכות בחשיפה שוב.

  2. שגרה זה לא רע כשמדובר בכמות, אבל לא בתוכן. כן לשמור על עקביות בהעלאת הפוסטים, אבל לגוון בתוכן. המגמה, זוכרים? ליצור עניין אצל העוקבים. לתת להם סיבה להמשיך לעקוב אחריכם. אם כל הפוסטים שלכם יתמקדו במבצעים ומכירות, הסיכוי שלכם לייצר לידים יהיה קלוש. מבצעים זה יופי טופי, אבל על מנת להציג את עצמכם כמובילים בתחומכם, כאוטוריטה, נדרשת קצת יותר יצירתיות. אנשים לא אוהבים שמוכרים להם כל הזמן, אבל כולם אוהבים סיפור טוב או טיפים בחינם.
    ספרו על חוויות שלכם עם לקוחות, על מה הוביל אתכם להקים את העסק, תנו טיפים בתחום עיסוקכם, הביאו סיפורי לקוח והמלצות, חוויות מחיי היום יום במשרד או בחנות, תמונות מתוך העשייה שלכם. לא חסרים רעיונות. גוונו גם בסוג הפוסט – תמונות, סרטונים, טקסטים. אתם תמיד יכולים לעקוב אחרי הביצועים בנתוני השימוש של הדף ולראות אילו פוסטים עבדו יותר ואילו פחות, ולפעול בהתאם.

  3. מישהו ראה את החולצה האדומה שלי?
    מכירים את זה שאתם ממהרים לפגישה בבוקר ולא מוצאים את החולצה שהכי מתאימה למכנסיים שבחרתם? אתם הופכים את הארון, שופכים את כל תוכנו על רצפת חדר השינה, מפילים מדף אחד או שניים בדרך, עד שאתם מוצאים את מבוקשכם ובסוף מאחרים לפגישה. עכשיו תארו לעצמכם מה היה קורה אם הייתם מכינים את הבגדים מבעוד מועד. הרי ידעתם שיש לכם פגישה.
    ובכן, זה תקף גם כשמדברים על ניהול עמוד פייסבוק. אפשר לשרוף חצי יום בלחשוב כל בוקר איזה פוסט אני מעלה היום ולהכין אותו, אבל אפשר גם לעבוד בצורה מסודרת ויעילה עם גאנט חודשי או רבעוני שבו מפורטים מראש סוגי הפוסטים שאתם מעלים (האם זה טקסט, תמונה, וידאו), הנושא (טיפ לעוקבים, קישור למאמר מקצועי, סיפור לקוח, מבצע אטרקטיבי וכו') וההקשר - יום האהבה, יום העברית, יום השוקולד העולמי ( כן, יש דבר כזה) או סתם יום של חול.

  4. גמישות בתוך הנוקשות – אז לתכנן כן, אבל להשאיר מקום גם לבלת"מים, ותמיד יש כאלה בעולמנו הדינמי. נניח לצורך העניין שאתה סוכן ביטוח והכנת מראש פוסט מקסים המונה את כל הדרכים להוזלת ביטוח הרכב. פתאום מבזק חדשות ובו מודיעים שבאחת הטיסות שהגיעה ארצה מצרפת קרה פנצ'ר וכל הנוסעים הגיעו בלי המזוודות. מה יותר מתבקש מלשנות מיד את נושא הפוסט ל: "שכחו אותי בפריז – מה חשוב לדעת רגע לפני שאתם עולים על מטוס בדרך לחופשה הבאה?", ולספק מידע חיוני בנוגע לביטוח מטען אישי וכבודה.  

  5. חייגו, התקשרו, טלפנו, צלצלו, שלחו יונת דואר – העיקר שתעשו משהו. הקריאה לפעולה.
    אל תחששו לשאול שאלות ולהפעיל את העוקבים שלכם. הרבה בעלי עסקים מספרים שהם לא כוללים שאלות בפוסטים, מתוך חשש שאף אחד לא יענה והשאלה תיוותר מיותמת ותישכח בתהומות הפייסבוק. אני אומרת, אל תחששו. חוו דעתכם בנושא כלשהו ובקשו את חוות דעתם של הגולשים; העלו מבצע שאומר שכל מי שמעלה תמונה של עצמו עם המוצר שרכש מכם, מקבל הנחה בקנייה הבאה. עטרו בכמה סמיילים וחיצים צבעוניים ושגרו אל העולם. עם הזמן תלמדו מה מפעיל את העוקבים שלכם יותר ומה פחות. טיפ שלי: העניין הזה של "מי שמעוניין, שיגיב: אני" קצת מיצה את עצמו...ובינינו, כמה מתנות חינם עוד אפשר לחלק?.  

זה היה על קצה המזלג. יש לנו עוד המון טיפים בשבילכם, אבל חייבים להשאיר גם משהו למאמר הבא, לא?

צריכים עזרה ביצירת פוסטים לפייסבוק? רוצים שננהל לכם את העמוד העסקי? דברו איתנו...ממש כאן

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.