עושים סדר בבלגן - SEO, SMM, SEM מה זה בדיוק?

"אז מה היה לנו שם? היה לנו ריגולז' ברקס, פלגים, פלטינות, שטנגה, פילטר שמן, שמן ברקס, החלפנו לך גם את האלמנט...האלמנט עלינו, און דה האוס". 

זוכרים את מערכון "המוסך" של הגששים? אני לא יודעת מה איתכם, אבל אחד הדברים שמוציאים אותי משלוותי, הוא כשמומחים למיניהם מנצלים את חוסר הידע שלי כדי ליצור רושם שהם מקצוענים, או במקרה הגרוע יותר, כדי להוציא ממני עוד איזה שקל-שניים. זו החוויה המכוננת הזאת שבמסגרתה את נכנסת למוסך עם נורה שנדלקה, כי בסה"כ חסר לך קצת שמן, ואז מתחילים להסביר לך בשפה שאת לא מכירה שבעצם הלך לך המנוע (עיין ערך "יצאת לא צדיק").

גם בעולם השיווק הדיגיטלי יש המון מושגים כאלה, רובם בראשי תיבות ובלועזית, שנזרקים לאוויר וגורמים לנו להרגיש לפעמים מיושנים/בורים/חסרי הבנה....השלימו את החסר.....

אז כדי לעשות טיפת סדר בבלגן, הנה מה שמסתתר מאחורי כמה מושגי מפתח כאלה שאנחנו שומעים היום בכל מקום ברשת וחייבים להכיר.....

to make a long story short, בשיעור הראשון בפינתנו "ממתקים לעסקים" נלמד מהו ההבדל בין SEO, SEM ,SMM ומה זה בכלל SM (רמז – זה לא קשור לסאדו מאזו ולא לסיומת כתובת האינטרנט של אתרים בסן מרינו).

ובכן, SM הם ראשי תיבות של Social Media ובעברית פשוטה רשתות חברתיות – כל אלה שאתם מכירים היטב – פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר...you name it.

מכאן ש - SMM הוא Social Media Marketing שזה כמובן כל השיווק שאתם עושים ברשתות החברתיות, תורה שלמה שלא נתעכב עליה כרגע.

אז מה זה SEM? זה כבר Search Engine Marketing - או מה שנקרא בשפת הקודש שיווק במנועי חיפוש – שכולל את כל מה שקשור בקידום ופרסום אצל ד"ר google וחבריו (מה, יש עוד מנועי חיפוש חוץ מ- google??? ברור!!)

אז רגע, מה זה בעצם SEO, המושג שמקדמי אתרים כל כך אוהבים? SEO הוא Search Engine Optimization, קרי התאמת האתר שלכם למנועי החיפוש, על מנת שחלילה לא ימצאו אתכם איפשהו בעמוד ה- 120 כשיחפשו את המוצר או השירות שלכם בגוגל.

זו כמובן רק טיפה בים וקצה המזלג בפינתנו החדשה "ממתקים לעסקים". המשך יבוא......וזכרו - ידע הוא כוח.

ואם אתם זקוקים לכתיבה שיווקית מקצועית וקולעת בכל תחום, אנחנו כאן לרשותכם, מתחייבים להסביר לכם הכל בעברית ובגובה העיניים.....


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.