מועדון לקוחות - מדוע הוא חשוב כל כך דווקא לעסקים הקטנים?

כתבה: גלית בצלאל

מי מאיתנו לא אוהב מתנות? אין חיה כזאת. גם אם יש כאלו שיגידו: "עזוב, לא צריך לקנות שום דבר. אתה המתנה הכי גדולה שלי" בלה בלה, אל תאמינו להם. הסאבטקסט זועק למתנה. הם רק מנסים (או בד"כ מנסות) לגרום לך להבין זאת לבד, כי לימדו אותם שזה לא מנומס לבקש מתנות, וש"שונא מתנות יחיה".....

אפרופו, זה מזכיר לי תמיד את "מושיקו המצטט", שהיה חלק מהחבורה העליזה והתוססת בה הייתי חברה בצעירותי. אותו מושיקו נהג תמיד לצטט לנו כל מיני פסוקים מהתנ"ך, כדי שנטעה לחשוב שהוא ממש משכיל. וכשמישהו היה חוגג יום הולדת, מושיקו זה היה מגיע תמיד בידיים ריקות, אבל עם חיוך וציטוט קבוע בפיו: "שלמה המלך אמר ששונא מתנות יחיה". אז מתנות אף אחד לא קיבל ממנו מעולם, אבל למזלו, הוא היה כל כך חביב, שאף אחד לא באמת כעס עליו. פשוט ידענו לא לצפות.

למה אני מספרת לכם את כל זה? 

מדי שנה, כשאני חוגגת את יום הולדתי, נוחתת אצלי באופן קבוע בתיבת הדואר (האמיתית – לא הווירטואלית) מעטפה מאחת מרשתות התכשיטים המובילות שבה אני רשומה כחברת מועדון, ובה מזמינים אותי לבקר בחנות וליהנות מאחוזי הנחה השווים לגילי, ועולים בהתאמה מדי שנה. ואם קיבלתם 50% הנחה – לא תרוצו? ברור שכן!!!

העניין הוא שבשעה שמועדון לקוחות נחשב לאחד הכלים המרכזיים לשימור לקוחות בכל רשת אופנה, כלי בית, מכוני כושר ורשתות מסעדנות, יש הרבה מאוד עסקים קטנים שאינם מודעים לכוחו ומפספסים ביג טיים.  

אין כמעט עסק שלא צריך מועדון לקוחות, מקטן ועד גדול. מועדון לקוחות מאפשר לך להעניק ללקוח שלך יחס אישי וגורם ללקוח לחוש שהוא חשוב לך, שאתה משקיע בו. אפשר למשל לתגמל את הלקוח לפי כמות הרכישות שלו (כמו מכון ספא שמציע 10 טיפולים + 1 חינם) או על בסיס חבר מביא חבר וכו'. זה יוצר מחויבות ונאמנות, תחושת שייכות, ובעיקר גורם לך להישאר בתודעת הלקוח. אין מדובר רק בכלי לשימור לקוחות, אלא גם בחלק מהותי בכל אסטרטגיית שיווק. מועדון לקוחות יוצר גרעין מוצק של לקוחות נאמנים ומאפשר לך ללמוד יותר על אופי הלקוחות והרגלי הקניות שלהם, נתון חשוב מאין כמותו בכל תהליך קבלת החלטות שיווקיות. כך ייווצר מצב שבו, גם בזמנים בהם יש לכם תנועה פחותה של לקוחות חדשים, תוכלו לייצר תנועה של לקוחות חוזרים.

אין לכם עדיין מועדון לקוחות? הגיע הזמן להקים אחד כזה

אם אתם בעלי עסק קטן או חנות שבה הקשר עם הלקוחות הוא פרונטלי ולא רק וירטואלי, מומלץ לעודד את הלקוח להצטרף למועדון הלקוחות שלכם. כיום יש שלל אפליקציות ואפשרויות מתקדמות להקמה וניהול מועדוני לקוחות, אבל אם אתם פחות בעניין של טכנולוגיה, אפשר תמיד להתחיל בכך שתעודדו את לקוחותיכם, באמצעות גלויה/כרטיס ממותג או אפילו דף מודפס עם לוגו של העסק, שיונח במקום גלוי, להשאיר פרטים - שם, טלפון, כתובת מייל ותאריך לידה.

יצירת מועדון לקוחות, בין אם אתם גובים תשלום על החברות בו או לא, מאפשרת לכם ליידע את הלקוח שלכם בהודעה בסלולר או במייל על סחורה חדשה שהגיעה לחנות, מבצעים, הנחות וימי מכירות מיוחדים, אבל היא מאפשרת לכם גם לתת ערך אמיתי ללקוח, לאו דווקא בדמות מסרים פרסומיים ישירים. זו יכולה להיות אותה הנחה מיוחדת ליום ההולדת או שי צנוע (קינוח חינם במסעדה, זוג כפפות לחורף, צעיף או ארנקון לכסף קטן בחנות אופנה וכדומה), וזה יכול להיות בצורת ניוזלטר קבוע שיעניק ללקוחותיכם טיפים או מידע בעל ערך, כמו מתכון למרק מחמם בחורף או סלט מרענן בקיץ כשמדובר במסעדה, מאמר סטיילינג על הצבעים השולטים העונה - במקרה של חנות בגדים, או חמש עצות למניעת כאבי גב, כשמדובר בכירופרקט. אותו ניוזלטר יכול להיות חודשי, דו חודשי או רבעוני להחלטתכם. רק זכרו לא להעיק יותר מדי וודאי לא לעשות זאת על בסיס יומיומי, כדי לא לגרום ללקוח להפסיק להיות לקוח!

הקמתם מועדון לקוחות ואתם זקוקים לעזרה בכתיבה ועיצוב ניוזלטר? לקבלת הצעת מחיר השאירו פרטיכם ממש כאן!

 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.