למה אני צריך אתר, אם יש לי עמוד עסקי בפייסבוק?

כתבה: גלית בצלאל

שום דבר לא הכין את אדי לבאות. הוא עדיין מתקשה להבין איך זה קרה לו. על פניו, הכל היה תקין לגמרי. הוא אפילו לא זוכר שעשה משהו שעלול היה לגרור תוצאה עגומה שכזו. לו...שמדקלם בע"פ את חוקי הרשתות החברתיות גם אם מעירים אותו באמצע הלילה. אז מה בדיוק קרה שם ולמה? החידה הזו נותרה בגדר תעלומה. דבר אחד ברור – יהיה לו מאוד קשה לשחזר את כל החומר ואת 4243 החברים שהיו לו בחשבון ונעלמו אל תהומות השכחה.

ודאי לא תופתעו אם נספר לכם שאדי הוא לא הראשון ולא האחרון שפייסבוק השביתה לו את החשבון. הדבר היחיד שמעורר פליאה במקרה הנ"ל הוא ש.....אדי (שם בדוי כמובן) עוסק בשיווק דיגיטלי. ואפילו די מוכשר בעבודתו.

אבל בואו נעזוב לרגע את אדי שנתפס עם התחתונים למטה. אחת השאלות שעולות באופן תדיר בפורומים שונים של בעלי עסקים היא: מה עדיף - אתר או עמוד פייסבוק? זה בערך כמו לשאול: מה עדיף לי ללבוש – חולצה או מכנסיים (רגע, לא דיברנו קודם על תחתונים)? בהנחה שאתה גבר ושמלה היא לא אופציה, התשובה תהיה מן הסתם – גם וגם. כנ"ל בהתלבטות בין אתר לעמוד עסקי. אין האחד מחליף את השני. אם יש לך עסק אתה צריך גם אתר וגם עמוד עסקי...זה לצד זה, כשהאחד תומך ברעהו ושניהם משלימים זה את זה. נוסחת קסמים שכזו. העיקר שלא תשים את כל הביצים בסל אחד.

רגע, אבל אם יש לי עמוד עסקי, למה אני צריך גם אתר? הרי כולם ממילא נמצאים בפייסבוק. אז נתחיל מהסוף. בניגוד למה שמקובל לחשוב – לא כולם נמצאים בפייסבוק.

אם הלקוחות שלך הם עסקים גדולים או חברות גדולות, אזי הסבירות היא שתמצא אותם דווקא בלינקדאין, ואם הם צעירים בשנות ה- 20 המוקדמות שלהם, אז הם ודאי יהיו באינסטוש...... הפיזיותרפיסטית שלי למשל, שחצתה מזמן את העשור החמישי לחייה, מעולם לא פתחה חשבון ברשת חברתית כלשהי ("למי יש סבלנות לקשקושים", היא אומרת לי תמיד כשאני מנסה לשכנע אותה להתחבר). כשהיא מתעניינת בשירות כלשהו היא פשוט מחפשת אותו ב- Google. אגב, זה גם מה שרובנו עושים. כשאתה מחפש רופא מסוים, נגר, סנדלר (יש כזה מקצוע עדיין?) או חברת מוניות בקרבת מקום מגוריך – קרוב לוודאי שתחפש אותם ב- Google.

מה שאנחנו מנסים להגיד הוא שהרשתות החברתיות, כבודן במקומן מונח, מהוות בסה"כ צינור להעברת מסרים. צינור רחב ומשמעותי, אך עדיין צינור. ולצינורות הללו יש חוקים משלהם. כך למשל, אם מישהו שם בממלכת פייסלנד יזהה שאתם משתמשים בפרופיל האישי שלכם רק כדי לשווק את העסק....אתם עלולים למצוא עצמכם ללא חשבון ולא תוכלו לעשות דבר בנדון. חוץ מלבכות על מר גורלכם כמובן...ועל כל המידע שירד לטמיון...אבל זה לא נחשב, ואנחנו לא כאן כדי לנחם. אנחנו כאן כדי לומר: "אתם צריכים עמוד עסקי....ואתר"!! 

אתר אינטרנט הוא כרטיס הביקור שלך, הבית של העסק שלך, ובבית שלך אתה האדון (או הגברת) ואתה זה שקובע את החוקים. מה מותר לפרסם ומה אסור. כאן אף אחד לא יכתיב לך מה לעשות.

וכשיחפשו אותך ב- Google, אתה תהיה שם (זה אולי ייקח קצת זמן להגיע לעמוד הראשון אבל את נושא הקידום ב- Google נשאיר למאמר אחר).

זאת ועוד - אתר מקצועי משלכם נותן ללקוח הפוטנציאלי את התחושה שמדובר בעסק רציני יותר. בהתאם, היעדר אתר עלול להבריח מכם לא מעט לקוחות פוטנציאלים. לא חבל?

כמובן שניתן היום לבנות אתר באופן עצמאי, אם יש לכם זמן פנוי ולפחות ידע בסיסי בכתיבת תוכן לאתרים. אפשרות אחרת היא לבחור בבונה אתרים שיכתוב ויעצב ויתאים לכם אתר מדויק לצרכים שלכם ולתקציב העומד לרשותכם, גם אם אתם בעלי עסק קטן. כיום אפשר בהחלט ליהנות מאתר מקצועי ואיכותי מבלי לשבור תכניות חסכון או לשדוד בנק. שילוב של אתר מקצועי ועמוד עסקי פעיל ברשתות החברתיות בהחלט יעלה את קרנכם ויגדיל את הסיכוי שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם יבחרו דווקא בכם.

להצצה בדוגמאות של אתרים שבנינו

מעוניינים בהצעת מחיר לבניית אתר? לחצו כאן

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.