שירותי כתיבת תוכן - כמה זה עולה?

כשמדובר בבריאות שלנו, תמיד נרגיש בטוחים יותר לקבל טיפול מפרופסור בעל שם או רופא בכיר, מאשר מאחד שזה עתה סיים את ההתמחות. באותו אופן, אם הגישו נגדנו תביעה ועלינו להגיע לבית המשפט, נרצה שילווה אותנו עורך דין מנוסה ובעל הצלחות מוכחות, ולא נסתפק בכזה שרק החל את דרכו המשפטית. ההבדל יבוא לידי ביטוי בתוצאות, ובהתאם, גם במחיר שנהיה מוכנים לשלם. עולם התוכן אינו שונה. הניסיון הוא זה שעושה את ההבדל. 

בבואנו לדון במחירי כתיבת תוכן, עלינו לקחת בחשבון מספר משתנים - מרמת הידע הלשוני של הכותב, השכלתו, יכולתו לבצע תחקיר עצמאי ולאסוף מידע, הבנתו בתחומים משיקים כמו שיווק וקידום אתרים, והגורם החשוב מכל - ניסיונו ככותב. אחרי הכל - אתם רוצים תוכן שיעשה עבורכם עבודה טובה, יגביר את העניין במוצר או השירות שלכם, וכל זה, מבלי שתצטרכו להשקיע בכך זמן או להאכיל את כותב התוכן בכפית.

אז כמה משלמים עבור כתיבת תוכן מקצועית?

ישנן מספר שיטות לתמחור כתיבת תוכן:  

ע"פ מספר המילים שהתוכן מכיל - בחיפושכם אחר כותבי תוכן תגלו שטווח המחירים הוא עצום, מ- 20 אג' למילה עבור מאמר SEO בסיסי שאינו דורש כל תחקיר וכל תפקידו הוא להציף מילות חיפוש, ועד תוכן מקצועי מעניין שאמור לתת גם ערך לקורא, ומצריך מחקר ארוך ומעמיק, ויכול להגיע ל- 2 ש"ח למילה. בד"כ זה יהיה משהו באמצע, הכל כמובן בהתאם לצרכים, המקצועיות, הוותק וניסיונו של הכותב. שיטת ספירת המילים מקשה על הלקוח לדעת מראש כמה תעלה העבודה בסופו של דבר, אלא אם כן מגדירים מראש את כמות המילים. 

ע"פ שעות העבודה – בשיטה זו הכותב יקבל שכר בהתאם לכמות שעות העבודה שהוא משקיע. השכר לשעה ישתנה ע"פ מידת הידע והניסיון שרכש הכותב, וכאמור, ככל שהכותב מנוסה יותר, המחיר לשעה יהיה גבוה יותר. טווח המחירים גדול והם יכולים לנוע בין 30 ₪ ועד 300 ₪ לשעה. שיטה זו מצריכה אמון רב של הלקוח בכותב התוכן ולכן היא מתאימה יותר לעבודה קבועה על בסיס "ריטיינר" חודשי, ללקוחות שכבר עברו כברת דרך עם הכותב ופיתחו עמו מערכת יחסים המבוססת על אמון. 

ע"פ מורכבות הפרויקט - שיטה זו נהוגה בעיקר אצל כותבים ותיקים ומנוסים שיודעים להעריך מראש כמה שעות עבודה תידרשנה מהם לצורך ביצוע פרויקט כלשהו, בהתאם להיקף התחקיר הנדרש, כמות המילים וכו'. יתרונה של שיטה זו הוא שהלקוח יודע מראש את מחיר העבודה הסופי ולא צפויות לו הפתעות בסוף התהליך.

ע"פ התוצר המבוקש – Fixed Price מכירים? גם בשיטה זו אין הפתעות והכל ברור וידוע מראש. יש מחירון, ממש כמו בקיוסק, ולכל מוצר יש מחיר מוגדר משלו - כתיבת פרופיל חברה, כתיבת תוכן לאתר של עד 5 עמודים, כתיבת מאמר מקצועי, דף נחיתה וכו'.

רוצים לקבל הצעת מחיר לכתיבת תוכן איכותי שמביא תוצאות? השאירו פרטים כאן וניצור עמכם קשר בהקדם!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.