חשיבות התחקיר המקדים ואיסוף מידע בתהליך כתיבת תוכן

"אני מחפש כותב תוכן שיכתוב עבורי מאמרים מקצועיים, אבל חשוב לי שהמאמרים יהיו מבוססים על מחקרים אקדמיים, ושכל טענה שתוצג במאמר תלווה בהוכחה מדעית מתוך המחקר. העניין הוא שאין לי זמן להתעסק בזה, אז תצטרכו להסתדר לבד ולמצוא מחקרים רלוונטיים".

ככותבי תוכן אנו נתקלים לא אחת בפניות מהסוג הזה. לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שיש כאן משימה שהיא הרבה מעבר לכתיבה ותחקיר בסיסי, או אם לדייק – עבודת מידענות.

מידען, ע"פ ויקיפדיה, הוא מומחה שתפקידו לאסוף, לנתח ולפרש מידע בנושא מסוים. במקרה הנ"ל הלקוח זקוק לכותב תוכן שיבצע עבודת חקר מעמיקה, שברוב המקרים אורכת הרבה יותר זמן מכתיבת התוכן עצמו. כותבי תוכן מקצועיים ומנוסים יודעים להתמודד עם משימות מהסוג הזה ללא בעיה.

מיומנות התחקיר ואיסוף המידע היא הבסיס לעבודתו של כל כותב תוכן מקצועי. איננו מדברים על מאמרי SEO פשוטים שהעבודה עליהם אורכת רבע שעה במקרה הטוב, אלא בכתיבת תוכן מעשיר ובעל ערך לקורא, שמבוססת על עבודת חקר משמעותית ולמידת החומר לעומק, טרם הכתיבה.

תחקיר מקדים ואיסוף מידע הם שלבים הכרחיים בכל תהליך של כתיבת תוכן איכותי ומקצועי. יש תחומים שבהם ראיון קצר עם הלקוח וקריאת שניים-שלושה מקורות מידע יכולים להספיק לצורך הבנת הנושא וכתיבת מאמר, אך יש גם כאלה המצריכים חיפוש מעמיק יותר וקריאת מחקרים, לעתים אף כאלה שנכתבו באנגלית. ההבדל יתבטא בדרך כלל במחיר שייגבה עבור השירות.

בגדול, כשמדובר בעלויות, ניתן לחלק זאת לשלוש דרגות: 

  1. כתיבת תוכן המבוססת על חומרים שהלקוח מספק במלואם (אתרים, מאמרים קיימים, חומרים שהוא כתב כבר בעבר), באופן שאינו מצריך תחקיר, אלא רק למידת החומר וכתיבה.
  2. כתיבת תוכן שבמסגרתה הלקוח אינו מגיש חומרים ומבקש שהכותב יבצע תחקיר עצמאי באתרים שעוסקים בתחום, במאמרים וכתבות.
  3. כתיבת תוכן שבה הלקוח לא רק מבקש שהכותב יבצע תחקיר עצמאי, אלא אף דורש שהחומרים יהיו מבוססים על חומר ספרותי, מחקרים אקדמיים או פסקי דין (במקרה של תוכן משפטי), מה שהופך את תהליך התחקיר המקדים לחלק המשמעותי והמהותי בתהליך הכתיבה, ומכאן גם הארוך ביותר והיקר ביותר מבחינת עלות.

כעת, אחרי שעשינו לכם סדר, אם גם אתם זקוקים למאמרים מקצועיים בתחום עיסוקכם, ואין לכם זמן להתעסק בזה – אנחנו כאן בשבילכם! 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.