איך עובד המשפך השיווקי, או עד כמה אנחנו קלים לפיתוי כלקוחות

"התייאשתם מקמפיינים ממומנים שלא מניבים תוצאות? לחצו כאן והורידו עכשיו בחינם את המדריך המלא לפרסום אפקטיבי בפייסבוק".  

המשפט הזה מוכר לכם? ברור שכן. הרי אין בעל עסק שלא נחשף לפחות ל-20 הצעות "מפתות" כאלה ביום.

ואז מה קורה? אתם לוחצים, מתבקשים למלא את פרטיכם ומקבלים מיד לכתובת המייל שלכם את המדריך הנכסף. אני לא יודעת עד כמה תצליחו להגדיל באמצעותו את כמות הלידים שתקבלו מפרסום בפייסבוק, אבל דבר אחד בטוח - שכמות הספאם שתתחילו לקבל מאותו רגע תגדל משמעותית.

זה ייראה בד"כ כך:

מייל ראשון:

"היי XXX (שהרי את שמכם כבר מסרתם כשנרשמתם), מה שלומך? עכשיו, אחרי שקראת את המדריך המלא לפרסום אפקטיבי בפייסבוק, זה הזמן להתקדם הלאה וללמוד כיצד עושים גם קמפיין ממומן אפקטיבי באינסטגרם. הקורס הבא שלנו נפתח ממש בעוד שבוע ונותרו מקומות ספורים בלבד, אז לחץ כאן להרשמה במחיר מצחיק של X,000 ₪ בלבד!"

אם פספסתם את המייל הזה, תקבלו למחרת תזכורת נוספת:

"היי XXX, מה נשמע? (עברנו לפסים אישיים), אני רואה שטרם נרשמת לקורס שמתחיל ממש בעוד שישה ימים. עדיין לא מאוחר מדי! לחץ כאן ואתה בפנים!"

אם העזתם חלילה להתעלם גם מהתזכורת הזו, אל תתפלאו אם את התזכורת הבאה תקבלו כבר בהודעת SMS או וואטסאפ (וזה כי נתתם גם את מספר הסלולרי שלכם כדי לקבל את המתנה החינמית המופלאה):

"היי לך XXX, מזכיר לך שהקורס לקמפיינים מנצחים באינסטגרם מתחיל ממש בעוד ארבעה ימים וההרשמה במחיר המוזל של X,000 ש"ח אוטוטו נסגרת. נותרו שני מקומות בלבד!!! אם יש לך שאלות בנושא, או שאתה זקוק לפרטים נוספים, אשמח לעמוד לרשותך".

אני לא יודעת מה איתכם, אבל אני בשלב זה עושה מיד unsubscribe ומכניסה את השולח לרשימה השחורה שלי.

--------------------------

כשהייתי קטנה, אמי טרחה לחזור ולשנן בפני את המנטרה: "אין מתנות חינם". היא צדקה כמובן. אבל איך זה קשור למקרה הנ"ל?

מה שקרה כאן בעצם הוא שבתמורה למדריך הנפלא הזה שקיבלתם במתנה חינם אין כסף  - נתתם את אישורכם לצרף אתכם לרשימת הדיוור של אותו עסק, ובכך הענקתם לו מתנה הרבה יותר גדולה מזו שאתם קיבלתם, שהרי רשימת דיוור נחשבת היום לאחד הנכסים היקרים והמשמעותיים של כל עסק. יתרה מכך, כעת, משתפס את תשומת לבכם, הדרך לסגירת עסקה מבחינתו, קצרה מתמיד.

מהצד של המפרסם זו שיטת שיווק לגיטימית ומקובלת כמובן, ובמילים אחרות משפך שיווקי קלאסי. בפועל הוא זרק לכם עצם אחת בדמות תוכן בחינם, ואתם החזרתם לו ארבע בתמורה. לא רק שקיבל את הפרטים שלכם, אלא שיש אפילו סיכוי לא רע שבסוף תשתכנעו לרכוש ממנו את אותו קורס בתשלום, ואז הוא הרוויח בגדול.

כמי שעוסקת בשיווק אני מודעת היטב ליתרונותיו של המשפך, רק שבעיני, כשתהליך מכירה הופך להיות אגרסיבי ומעיק, הוא רק מרחיק את הלקוחות הפוטנציאלים.

ובהקשר לחג האהבה שחל בזמן כתיבת שורות אלה, אני נזכרת במילותיו הנפלאות של השיר so far ששרות הבנות נחמה: "תן אהבה בלי תנאים". רוצים למצב עצמכם כמומחים בתחומכם? למשוך אליכם לקוחות? ספקו ללקוחותיכם הפוטנציאלים תוכן בעל ערך - במאמר, בסרטון או בכל אמצעי אחר, אבל עשו זאת באהבה, בלי תנאים, בלי ללחוץ, בלי להמטיר עליהם מיילים ללא הפסקה!


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.